Tentera Zionis guna kekerasan terhadap aktivis dr IsraeL..

on Saturday, October 2, 2010

Media Israel: Tentera Guna Kekerasan Atas Kapal bantuanYahudi ke Gaza
Written by admin from http:// on October 1st, 2010 | 0 Comments

Jumaat, 01/10/2010 – Tentera Israel menggunakan “kekerasan lampau” terhadap aktivis Yahudi di atas kapal kemanusiaan Irene semasa sedang ke Gaza menentang pengepungan dikenakan di Jalur Gaza, sumber media Yahudi melaporkan, bertentangan dengan laporan bahawa tentera Israel mengambil alih kapal tanpa pertengkaran atau “insiden keganasan”.

“Para askar angkatan laut menggunakan kekerasan tanpa alasan,” lapor saluran berita Israel 10. Seorang aktivis keamanan Israel di atas kapal, Yonatan Shapira dipukul dengan pistol Taser dan diseret ke kapal tentera di mana dia ikat bersama abangnya. Ruben Moskowitz, mangsa yang selamat daripada bencana Holocaust, menegaskan bahawa tentera laut Israel menyerang penumpang Yahudi.

“Tidak bermoral. Apa yang terjadi kepada saya di holocaust saya terbangun setiap malam dan saya berharap kita tidak melakukan hal yang sama untuk jiran kami, “kata Moscowitz, menambah bahawa ia membandingkan apa yang beliau lalui selama holocaust dengan apa yang anak-anak Palestin terkepung akan lalui.

“Tidak ada kata-kata untuk menggambarkan apa yang kita lalui selama insiden terseebut, walaupun aktivis tidak menggunakan kekerasan -tentera laut melayan mereka dengan kekejaman maksimum,” tambahnya. ”Ada perbezaan besar antara apa yang dikatakan juru bicara IDF dan apa yang sebenarnya berlaku,” beliau menyambung. Juru bicara tentera Zinois mengatakan Selasa bahawa tidak ada pertengkaran terjadi pada kapal dan keganasan tidak digunakan selama operasi tersebut.

Dalam perkembangan lain, Radio Tentera Zonis melaporkan bahawa diplomat Israel pada hari Selasa mengatakan Israel citra itu menjadi lebih buruk dari hari ke hari sejak peristiwa armada Freedom. Radio menambah bahawa diplomat amaran bahawa imej Israel memburuk lebih teruk terutama dengan kegiatan penempatan yang sedang dibina, selepas laporan Goldstone dan selepas serangan ke atas Mavi Marmara.

Diplomat Israel berkata kepada radio bahawa semua penerangan daripada pegawai kerajaan dalam hal ini telah gagal untuk menyakinkan masyarakat dengan cerita mereka.

sumber : http://www.palestine-info.co.uk/en/
penterjemah : ameen

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AkuNilam - All About Army | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO